تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

اگر و تنها اگر راهش را بدانید، تعمیرات ساده ترین کار دنیا میشود.


دسته بندی سایت

پیوند ها

نظرسنجی سایت

آیا مطالب این سایت توانست مشکل شما را حل کند؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 10
  • بازدید دیروز : 5
  • بازدید کل : 18525

نگاهی کامل بر |IPHONE XR|


نگاهی کامل بر |IPHONE XR|

عرضه

معرفی 2018، سپتامبر
وضعیت موجود. عرضه شده در اکتبر 2018

نمایشگر

نوع IPS LCD لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 6.1 اینچ (~79.0% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن 828 در 1792 پیکسل، 19.5:9 (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظ شیشه‌ی ضد خش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست
  - نمایشگر True-tone
- نمایشگر با قابلیت نمایش رنج وسیعی از رنگ‌ها
- پاسخ لمسی 120 هرتز

بدنه

ابعاد 150.9 در 75.7 در 8.3 میلی‌متر
وزن 194 گرم
ساخت پشت و جلو از جنش شیشه، فریم آلومینیومی (سری 7000)
  - گواهی IP67
- اپل پی
سیم‌کارت نانو-سیم و e-SIM

پلتفرم

سیستم‌عامل iOS 12
تراشه A12 Bionic
پردازنده مرکزی 6 هسته‌ای
پردازنده گرافیکی تراشه‌ی 4 هسته‌ای

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایت، 3 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 12 مگاپیکسل, 1.4 میکرومتر, 28 میلی متری, لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار با تشخیص فاز, f/1.8
قابلیت‌ها فلاش چهارگانه
ویدیو 2160p@24/30/60fps، 1080p@30/60/120/240fps، HDR، ضبط صدای استریو
سلفی 7 مگاپیکسل, 32 میلی‌متری, f/2.2

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
  - لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

باتری

باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی

قابلیت‌ها

حسگرها Face ID، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
  - شارژ سریع باتری: 50 درصد در 30 دقیقه
- شارژ بی‌سیم Qi
- دستورات صوتی سیری
- سرویس ابری آی‌کلاد
- پخش‌کننده‌ی MP3/WAV/AAX+/AIFF-
- پخش‌کننده‌ی MP4/H.265
- ویراستار عکس/ویدئو/صدا
- ویراستار اسناد

شبکه

فناوری GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS
NFC بله
رادیو خیر
USB 2.0، لایتنینگ

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، قرمز، رنگ زرد، آبی، نارنجی
محدوده قیمت حدود 637 یورو

مزایا

  • نمایشگر بزرگ
  • طراحی هوشمندانه و رنگ‌‌بندی جذاب
  • ارائه عملکردی پیشرو در صنعت
  • دوربین استثنایی
  • بلندگوهای بی‌نظیر
  • عمر باتری عالی

معایب

  • هیچ گزینه کوچکتری وجود ندارد
  • وضوح نمایشگر می‌توانست بیشتر باشد
  • شارژر موجود در جعبه گوشی بسیار کند است

طراحی

  • بر خلاف آیفون ۸ و ۸ پلاس از سال گذشته، در نهایت در آیفون XR شاهد کنار گذاشتن طراحی قدیمی آیفون ۶ و استفاده از ظاهر کم حاشیه معرفی شده توسط آیفون X هستیم. طراحی XR به نوبه خود جالب است زیرا به نظر می‌رسد که از نسخه ارزان‌تر طراحی آیفون X در آن استفاده شده است؛ در واقع همینطور هم هست. قاب فلزی ضد زنگ ساخته شده توسط آلومینیوم مات (همانند آیفون ۸) به عنوان جایگزین در این گوشی استفاده شده که همان حس عالی را منتقل نمی‌کند اما کماکان با در دست گرفتن آن احساس داشتن یک محصول با کیفیت را خواهید داشت. همچنین شیشه‌ای که در پشت این گوشی بکار برده شده نیز نسبت به آنچه که در آیفون XS و XS Max استفاده شده است، ضعیف‌تر می‌باشد؛ بنابراین بهتر است مراقب باشید تا نشکند، چرا که تعمیرات آن بسیار هزینه‌بر خواهد بود!

نمایشگر

  • از آنجایی که این اولین صفحه نمایش LCD می‌باشد که به درستی با یک طراحی بدون لبه و گوشه‌های گرد تولید شده است، اپل مناسب دانسته تا نام جدیدی به آن بدهد و آن را Liquid Retina Display نامیده است. به نظر نام جالبی می‌آید اما مهمتر از همه عملکردش است که جالب‌تر نیز می‌شود! اگر رزولوشن ۸۲۸*۱۷۹۲ پیکسل آن را کنار بگذاریم، با یک صفحه نمایش عالی روبرو هستیم. در واقع نه تنها رزولوشن کافی وجود دارد، بلکه دقت رنگ نیز بسیار عالی است.
  • البته در مقایسه با صفحه نمایش OLED مورد استفاده در آیفون X ،XS و XS Max، نمایشگر LCD IPS آیفون XR آنقدر چشمگیر نیست. این پنل رنگ کاملا مشکی را ارائه نمی‌دهد و کمی حالت بلوری نیز در تصاویر متحرک نمایش داده می‌شود که در پنل‌های LCD معمول است اما در OLED به چشم نمی‌آید. با وجود تمام این مسائل، اگر لزوما به دنبال بهترین صفحه نمایش در دنیای گوشی‌های هوشمند نباشید، تکنولوژی IPS LCD در XR تمام نیازهای شما را برطرف خواهد کرد و از آن لذت خواهید برد، در واقع نمایشگر آیفون XR عملکردی بالاتر از تنها رضایت بخش بودن را ارائه می‌کند!!!.

رابط کاربری و کارایی

  • نکته مثبت آیفون XR در این است که می‌توان تمام ویژگی‌های آیفون XS را در آن پیدا کرد. از دوربین جلو TrueDepth با Face ID گرفته تا حالت پرتره و پردازنده A12 فوق العاده. این گوشی از تمام ویژگی‌های نرم افزاری که شما می‌توانید در آیفون XS و XS Max گران قیمت‌تر داشته باشید، پشتیبانی می‌کند.
  • یکی از موارد قابل توجه در اینجا که باید به آن اشاره کرد قابلیت جدید Memojis است، آواتار‌هایی مجازی از خود شما که می‌توانید در برنامه Messages آن‌ها را ایجاد کنید. شما این امکان را دارید تا Memojiهای خود را سفارشی‌سازی کنید تا کاملا همانند شما به نظر برسند و یا به طور کلی با شما متفاوت باشند؛ همه چیز به خودتان بستگی دارد! همچنین ویژگی Screen Time نیز وجود دارد که یک ویژگی ایده‌آل برای مشاهده بصری در مورد نحوه استفاده از گوشی هوشمندتان و همچنین کمک به محدود کردن زمان روشن بود نمایشگر می‌باشد. مشخص نیست که واقعا کسی از چنین ویژگی استفاده خواهد کرد یا نه اما به هر حال این قابلیت برای کاربران در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز از آن بهره ببرند.
  • همان بهبودهایی که ما در آِفون XS مشاهده کردیم در اینجا نیز یافت می‌شوند، مانند Face ID سریعتر، جستجوی تصویر و سایر عملکردهای پیشرفته موتور عصبی.

عملکرد

  • آیفون XR به لطف تراشه A12 Bionic می‌تواند از پس تمام کارهایی که XS انجام می‌دهد بر آید. این تراشه میزان عملکرد را نسبت به نسل قبلی تا ۱۵٪ در قدرت پردازش و تا ۵۰٪ برای قدرت گرافیکی افزایش می‌دهد. این یک تراشه بسیار قوی است و عملکردی عالی را در سراسر سیستم و بازی‌ها به ارمغان می‌آورد.
  • افزایش قدرت برای عملیات پیشرفته‌ای مانند واقعیت افزوده بسیار خوشایند است و اگرچه اپل عملکردهای واقعیت افزوده چندانی را (به جز برنامه اندازه‌گیری) به طور پیش فرض ارائه نمی‌دهد ولی توسعه‌دهندگان به طور مداوم برنامه‌های بیشتری را به اپ استور اضافه می‌کنند تا از این تکنولوژی نوظهور کمال استفاده را بکنند.

حافظه

  • یکی از مواردی که در آن آیفون XR به طور برابر با آیفون XS مورد محبت اپل قرار نگرفته میزان حافظه است. بر خلاف آیفون XS و XS Max که از ۴ گیگابایت رم بهره می‌برند، در آیفون XR شاهد استفاده ار ۳ گیگابایت حافظه رم هستیم. این مقدار با میزان حافظه رم موجود در آیفون X و ۸ پلاس برابر است که البته در حال حاضر بیشتر از نیاز هم می‌باشد. در واقع این میزان رم احتمالا حداقل تا دو یا سه سال آینده عملکردی کاملا مناسب را ارائه خواهد کرد بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.
  • در مورد حافظه ذخیره‌سازی نیز هیچ چیز شگفت‌آوری وجود ندارد. گزینه پایه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیارتان قرار می‌دهد اما اگر نیاز بیشتری دارید، گزینه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی نیز موجود است. بر خلاف XS و XS Max، هیچ گزینه ۵۱۲ گیگابایتی برای XR در نظر گرفته نشده است.

دوربین

  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود در آیفون XR بسیار جالب توجه است زیرا با وجود داشتن تنها یک لنز می‌تواند کارهای جذابی مانند HDR هوشمند و عکاسی در حالت پرتره را انجام دهد. در واقع ما اساسا با همان دوربین اصلی XS و XS Max روبرو هستیم که با یک لنز ثانویه تله‌فوتو تکمیل نشده است بنابراین شما نمی‌توانید زوم اپتیکال دو برابری را تجربه کنید.
  • اگر تاکنون از HDR هوشمند در آیفون XS چیزی نشنیده‌اید، باید بگوییم که این یک ویژگی جدید است که از توان پردازشگر پیشرفته سیگنال تصاویر و موتور عصبی برای دستیابی به تصاویری روشن‌تر و در عین حال با رنگ‌بندی متعادل استفاده می‌کند. درواقع HDR، در این تکنولوژی به رده‌های بالاتر و پیشرفته‌تری برده شده است. HDR هوشمند یک گام بزرگ رو به جلو است زیرا امکان نمایش موارد تاریک را بدون اینکه به اطلاعات تصویر در مناطق برجسته آن خدشه‌ای وارد شود، ارائه می‌کند. این تکنیک مشابه آنچه که گوگل با گوشی‌های پیکسل خود انجام داده است می‌باشد.

کیفیت تصاویر

  • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پشتی آیفون XR فوق‌العاده است. به لطف سنسور جدید و پیشرفت‌هایی بیشتر مانند HDR هوشمند، عکس‌هایی که با این گوشی ثبت می‌شوند، اغلب عالی هستند. آنها با شفافیت و آرامش بخشی خود کاربر را تحت تاثیر قرار می‌دهند، میزان جزئیات ثبت شده عالی است، رنگ‌ها طبیعی بوده (البته گاهی کمی هم گرم هستند) و یک عمق خاص در این تصاویر وجود دارد که باعث جذابیت آن‌ها می‌شود.
  • دوربین XR در تنظیم کنتراست و پرتودهی در محیط بسیار عالی عمل می‌کند به طوری که سوژه‌ها به درستی و با روشنایی کاملا مناسبی ثبت می‌شوند . در برخی مواقع نیاز است با یک ضربه به گوشی کمک کنید تا متوجه شود که سوژه عکاسی شما دقیقا چه چیزی است اما اغلب اوقات تجربه‌ای کاملا روان و راحت را در عکاسی با این گوشی خواهید داشت و خود این دستگاه باقی موارد را بر عهده خواهد گرفت.

ضبط ویدئو

  • در هنگام ضبط ویدئو می‌توانید کیفیتی تا وضوح ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه را داشته باشید، البته در حالی که فیلم‌های قابل‌توجهی را با این رزولوشن ضبط می‌کنید، به طور فزاینده‌ای فضای ذخیره‌سازی خود را نیز پر خواهید کرد هرچند نتیجه آن ثبت فیلم‌های فوق‌العاده‌ای است که با یک گوشی هوشمند فیلمبرداری شده‌اند. جزئیات فراوانی وجود دارد، تعادل رنگ‌ها و میزان پرتودهی نمایانگر واقعیت هستند و هیچ مشکلی با مواردی مانند تثبیت کننده تصاویر نخواهید داشت. همچنین، ویژگی‌های مفیدی مانند تثبیت کننده فیلم سینمایی نیز وجود دارد که فیلم را بسیار زیبا و روان به ثبت می‌رساند.

کیفیت تماس

  • بلندگوی آیفون XR بسیار قابل توجه است و همانطور که می‌دانید، هنگام گوش دادن به صدای استریو، اپل از آن به عنوان بلندگو سمت چپ استفاده می‌کند. این بلندگو به نظر واقعا خوب و قدرتمند می‌آید و تمام این ویژگی‌ها در تماس‌های تلفنی نیز ملموس هستند. اگر شرایط شبکه مطلوب باشد، می‌توانید از تما‌س‌های تلفنی با صدای بلند و شفاف لذت ببرید و اگر چه تماس‌های تلفنی بر بستر شبکه تلفن همراه هرگز نمی‌تواند با میزان عمق مناسب و واقع گرایانه‌ای کاربر را تحث تاثیر قرار دهد ولی به نظر می‌رسد صدای گوشی آیفون XR در این حالت نیز به همان اندازه خوب است.

عمر باتری

  • با استفاده از باتری مناسب ۲۹۴۲ میلی آمپر بر ساعتی و رزولوشن صفحه نمایش معقول و همچنین پردازنده A12 کارآمد، آیفون XR یکی از آن گوشی‌هایی است که به راحتی می‌تواند تا دو روز نیاز شما را برای عمر باتری در هر بار شارژ برآورده کند، البته اگر به طور معمول از آن استفاده کنید!!!.
  • برای رفع برخی مشکلات فنی، بر خلاف X ،XS و یا XS Max، که از باتری‌های L شکل بهره می‌برند، آیفون XR دارای یک باتری خوب با طراحی قدیمی مستطیل شکل است. این به معنی کم کردن ظرفیت باتری نیست زیرا این گوشی به اندازه کافی بزرگ است و همچنین طراحی باریکی نیز ندارد، که به اپل اجازه می‌دهد یک باتری بزرگ را در آن جای دهد.

سخن گروه:

  • آیفون XR یک عضو جدید و بسیار جالب از خانواده آیفون‌ها است. هیچ شکی وجود ندارد که این گوشی هوشمند فوق العاده است: وجود یک صفحه نمایش بزرگ، ارائه بهترین عملکرد در صنعت گوشی‌های هوشمند و کیفیت عالی در بخش دوربین. تقریبا همه چیز در آن عالی است!!!.
  • اما آیا این یک آیفون فوق‌العاده است؟ این سوال از شروع به کار در این بررسی با ما همراه بوده است و به نظر اکنون جواب آن را در اختیار داریم: بله! این گوشی آن‌قدر خوب است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. البته قطعا به اندازه X ،XS یا XS Max عالی نیست اما اگر تمام این گوشی‌ها را کنار هم قرار دهید، XR بلافاصله و با توجه به هزینه کمتری که برای شما در بر خواهد داشت توجه‌تان را جلب می‌کند. حاشیه ضخیم‌تر در اطراف صفحه نمایش، قاب آلومینیومی مات، رنگ‌های جوان پسند و یا پورت شارژی که کمی جای‌گذاری نامتقارنی دارد و یا شاید ترکیبی از همه این موارد دلیل مقرون به صرفه‌تر بودن آن را توضیح می‌دهند.
  • اما با این حال هنوز هم این گوشی آن‌قدر خوب است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. اگر چه اپل در مواردی در این گوشی نسبت به دو پرچمدار خود محبت کمتری نشان داده اما واقعیت آن است که آیفون XR تقریبا در سطح جهانی است؛ چه در طراحی، عملکرد و چه در بخش دوربین. همچنین ویژگی‌های بسیاری برای بهبود کیفیت زندگی نیز در آن در نظر گرفته شده است، مانند شارژ بی سیم، Face ID، حالت پرتره در دوربین، حالت پرتره در هنگام تصویربرداری سلفی، صفحه نمایش True Tone با محدوده وسیع رنگ و … که لیستی بلند بالا از امکانات و ویژگی‌ها را برای کاربران ارائه می‌کند.
  • با وجود افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند (نه فقط قیمت آیفون‌ها)، دلگرم‌کننده است که بدانیم هنوز خرید یک آیفون با قیمت مناسبت امکان‌پذیر است. البته این آیفون ۷۵۰ دلاری اپل آن‌چنان هم ارزان نیست و هنوز در قلمرو گوشی‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرد اما وقتی تمام جوانب و این واقعیت که XR بسیار کامل است را در نظر بگیرید، نه گفتن به این گوشی بسیار سخت خواهد بود.

  انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 50

مطالب تصادفی

  • نمونه سوالات فنی و حرفه ای تعمیرات موبایل در قالب فایل PDF با بهترین کیفیت
  • در آن واحد تمامی کد های مخفی را داشته باش
  • در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!
  • به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات
  • نگاهی کامل بر |IPHONE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE SE|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3G|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 3GS|
  • نگاهی کامل بر |IPHONE 4|

فاصله از فکر تا عمل،تنها نادیده گرفتن ترس است.